Global Development Blog

5 tipp, hogy weboldalával kiemelkedjen a tömegből

2017. július 03. 11:04 - global.dev

A nagyvállalatoknál ma már természetes, hogy valamennyi online platformon jelen vannak, illetve hogy a weboldalukon és a számukra releváns social felületeken keresztül is napi szinten kommunikálnak az ügyfeleikkel. A kis- és középvállalkozások számára is kiváló lehetőségeket rejt ez a terület, anélkül is, hogy duplázni kellene az éves marketing büdzsét. (Arról, hogy mennyit tehet cége hatékony online jelenlétéért ingyen, itt írtunk bővebben.)

A legtöbb vállalkozás elsődleges felülete a weboldal, ahol információkat oszt meg a tevékenységéről és a termékeiről, így fókuszáljunk most erre. Ha még nincs, itt meggyőzzük, hogy miért legyen, ha pedig már van, a következő 5 pontot Önnek írtuk, hogy még jobbá tehesse céges oldalát, és kiemelkedjen vele a versenytársak közül.

tippek_es_otletek_arra_hogy_hogyan.png

1. Újítsa meg weboldalát, legalább kétévente

A weboldalfejlesztés területén a trendek folyamatosan változnak. Ez nem csak az oldal külalakjára vonatkozik, hanem annak az elkészítési módjára is programozói szempontból. A néhány éve divatos megoldások mára teljesen idejétmúlttá váltak, és a trendeket a böngészők is követik, ami még egy okkal több a folyamatos frissülésre, fejlesztésre. (A flash alapú weboldal például nagy sláger volt nyolc-tíz éve, mára viszont már a Google sem támogatja és a webfejlesztő cégek is óva intenek tőle.) A dizájn mellett a tartalmi felülvizsgálat is célszerű bizonyos időközönként – arról, hogy milyen veszélynek teszi ki a weboldalát, ha nem frissíti rendszeresen, itt olvashat bővebben.

A másik ok, ami miatt nem érdemes halogatni a felújítást, az a ma már kötelezőnek tekinthető reszponzív dizájn, vagyis a platform függetlenség, ami azt jelenti, hogy a weboldal külseje igazodik a böngészésre használt eszköz méretéhez. Ma is sok vállalkozás weboldala működik úgy, hogy az kizárólag csak PC-n élvezhető (vagy még ott sem igazán), és ez lehet az egyik legfőbb oka annak, hogy a látogatók ahogy jöttek, úgy fordulnak is vissza.

2. Fogja meg látogatóit az egyedi dizájnnal!

Bár számtalan ingyenes és olcsó sablon áll rendelkezésre, mégis érdemes többet időzni a dizájn megtervezésével, mint egy sablon kiválasztása és átalakítása. Gondolja végig, hogy milyen látványvilág illik leginkább a vállalkozásához, és az alapján tervezze meg weboldalát. Nem kell bonyolult dologra gondolni, sőt, minél letisztultabb a dizájn, annál jobb! Egy esztétikus háttér, egy látványos színkombináció vagy egy szokatlan forma is fel tudja kelteni a látogató figyelmét. Ha még ennél is látványosabbat szeretne, videókat is beilleszthet, erre itt mutatunk egy példát.

tippek_es_otletek_arra_hogy_hogyan_1.png

3. Olyan szöveget osszon meg, ami Önt is meggyőzné!

Sok cégvezető esik abba a hibába, hogy a weboldal szövegezését nem tekinti kiemelkedő feladatnak és úgy dönt, hogy nem költenek rá, inkább megírja ő maga, vagy kiadja a feladatot egy alkalmazottnak. Egy gonddal kevesebb, igaz? Korántsem. A weboldalon megjelenő szöveg legalább annyira fontos, ha nem fontosabb, mint a vizuális tartalmak, hiszen azt olvasva jut el a látogató a böngészéstől a vásárlásig. Ha a szöveg nem elég figyelemfelkeltő és meggyőző, megveheti a világ legszebb képeit is, nem fogja visszatérő ügyféllé tenni a látogatóit.

4. Ne spóroljon a SEO-n!

A keresőoptimalizálás ma már csak egy kis szelete annak, amit az online megjelenésért érdemes tenni, de egyáltalán nem elhanyagolható. Az, hogy weboldalát megfelelően keresőoptimalizálja, nem csak azt szolgálja, hogy a weboldalát előre sorolja a Google (vagy más böngészők) a találatok között. Mivel a keresőmotorok arra törekednek, hogy a felhasználók számára a lehető legrelevánsabb tartalmat mutassák meg, arra érdemes törekedni, hogy a látogatói számára készítsen jó weboldalt, és nem arra, hogy a Google-nek megfeleljen az oldal. A jól keresőoptimalizált oldalaknak felhasználóbarát a felépítése, gazdag és hasznos tartalommal vannak feltöltve: pontosan ez az, aminek a reményében az oldalára kattintanak a látogatók, ne okozzon nekik csalódást.

5. Csak a színtiszta igazat írja le!

Lehet tökéletes weboldala, ha az első vásárlás után azért nem lesz második, mert a termék csalódást okozott az ügyfelének. Természetesen törekedni kell arra, hogy minél jobb színben tüntesse fel szolgáltatásait, de a hazugság csak árthat, mert előbb vagy utóbb (az interneten inkább előbb) úgyis kiderül. Online ma már pillanatok alatt eljuttatható bármilyen információ a világ egyik végéről a másikra; ez a pozitív és negatív tartalmakra egyaránt vonatkozik. Ennek a hátránya, hogy néhány elégedetlen vevő kritikája elegendő lehet ahhoz, hogy elijessze a potenciális vevőit a vásárlástól. Ezért kifejezetten fontos reagálni a negatív véleményekre, lehetőleg oly módon, hogy előnyünkre fordítsuk a szituációt, és a vásárlóinkat is meggyőzzük a cég hitelességéről. A negatív kritika időnként elkerülhetetlen a cég életében, de egyel kevesebb ok miatt kell aggódnia, ha a weboldalán minden esetben hiteles és aktuális információkat tesz közzé.

Ön mikor frissítette utoljára a weboldalát?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://globaldev.blog.hu/api/trackback/id/tr1812633801

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása