Global Development Blog

Egy mikrovállalkozás víziója és missziója - 1. rész

2017. november 05. 10:09 - global.dev

Víziót és missziót általában a nagyvállalatok weboldalain olvashatunk, így adja magát a kérdés: mikrovállalkozásként miért éreztük fontosnak, hogy megfogalmazzuk a saját víziónkat és missziónkat? A válasz számunkra egyszerű és egyértelmű: komoly célokat tűztünk ki magunk elé, és ezeket csak úgy fogjuk tudni elérni, ha biztos alapokra helyezzük a vállalkozást. Ehhez hozzátartozik a vízió és a misszió megfogalmazása is, melyet hamarosan a blogunkon és weboldalunkon is olvashatnak. Addig is írtunk egy általános ismertetőt a vízió és a misszió legfontosabb jellemzőiről.

vision.jpeg

Mi a vízió és a misszió?

A vízió, más szóval jövőkép, a vállalat által felvázolt, elérni kívánt jövőbeni állapotot rögzíti. A misszió pedig az a küldetés, melyet a vállalat a jövőben megvalósítani kíván. A misszió tulajdonképpen a jövő felé vezető út elejét, míg a vízió az út végét jeleníti meg. A missziót belső szellemiség jellemzi, szervezeten belüli elveket fogalmaz meg, a vízió pedig külső személyiségű, a környezet nézőpontját tükrözi. A misszió a jelenre koncentrál, míg a vízió, mely inspirációk és motivációk forrása, a jövőre fókuszál. A vízió gyakran nemcsak a szervezet jövőképét, hanem annak az iparágnak, annak a társadalomnak a jövőképét is leírja, amelyben a szervezet változásokat szeretne eszközölni.

A misszió egy olyan állítás, amely azt fogalmazza meg, hogy a szervezet HOGYAN jut el oda, ahol lenni akar. Definiálja a célt és az elsődleges célkitűzéseket a fogyasztói szükségletekkel és a csapat értékeivel kapcsolatban. A „Mit csinálunk mi?” és a „Mi tesz minket különbözővé?” kérdésekre felel. A misszió a jelen és az elérni kívánt jövőkép közötti utat írja le. Elsődleges funkciója belsőleges: meghatározni a szervezet sikerének fő tényezőit.

mission.jpg

A misszió a vállalat nyilatkozata arról, hogy mi a létezésének indoka, kiket és hogyan kíván szolgálni és milyen társadalmi értékekben hisz. Tartalmazza a vállalat által betölteni kívánt szereppel, viselkedési normákkal kapcsolatos törekvéseket, a vállalat belső működését, valamint a külső környezettel való kapcsolattartást is. Alapelemei: cél, stratégia, magatartási norma, vállalati értékek. Jelentősége, hogy ha a szervezet tagjai ismerik és elfogadják ezt a küldetést, akkor a munkatársak a szervezetben és a társadalomban is megtalálják helyüket, szerepüket. Ez erősíti önbecsülésüket, ezáltal értékesnek, a vállalat és a társadalom hasznos tagjának érzik magukat. Ha a szervezeten belül végzett munkával valami hasznosat tudnak tenni a társadalom érdekében, akkor lelkesebben fognak dolgozni.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://globaldev.blog.hu/api/trackback/id/tr9213174448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása