Global Development Blog

Ha így reklámozza a szolgáltatásait, nem lőhet bakot!

2017. május 10. 18:35 - global.dev

Népszerűsítené vállalkozását az interneten is, de még csak most kezd belelátni az online marketing világába? Őszinték leszünk: biztos, hogy már most le van maradva a versenytársaihoz képest, de ez nem jelenti azt, hogy a hátrány behozhatatlan lenne. Mutatunk egy egyszerű eszközt, amivel nem lőhet mellé, és még a pénztárcája sem fogja bánni.

Ez a landing page! Hallott már róla?

a_landing_page_egy_egyszeru_eszkoz_1.png

A magyarul érkező vagy fogadó oldalnak is hívott landing page egy egyoldalas, egyszerűbb weboldalt takar, aminek általában egyetlen célja van. Hogy pontosan mi az a cél, azt a készítője dönti el: attól függ, mit szeretne vele elérni. Mondunk néhány példát:

  • vásárlásra ösztönzés (konkrét termék vagy szolgáltatás esetén)
  • adatgyűjtés (ez persze sosincs ingyen, valamit adnia kell cserébe az e-mail címért, például egy termékkatalógust vagy egy kupont)
  • megosztásra ösztönzés
  • árajánlatkérés

Egy a fontos: ezeket ne kombinálja! Igen, tudjuk, mindet szeretné egyszerre, és egyébként is, minél több érdekes és hasznos tartalmat szeretne megosztani a látogatóival. De ebben az esetben nem érdemes, mert az csak rontani fogja a landing page eredményeit. Válasszon ki egyetlen célt, és az egész oldalt az alapján építse fel.

Könnyűnek hangzik, igaz? Pedig nem egyszerű műfajról van szó. Mivel egy landing oldal rövid, kevesebb esély van hibázni, mint egy bemutatkozó honlapon, viszont annyival kevesebb ideje van arra, hogy meggyőzze a látogatót arról, hogy az oldal aljára érve jó helyre kattintson.

A landing oldal tartalmához a receptet már sokan leírták – bár folyamatosan változik, és mindig vállalkozásfüggő, hogy mi hogyan hat a látogatókra –, vannak konkrétumok, amelyekkel nem lehet hibázni:

  • egy ütős főcím, ami kíváncsivá teszi a látogatót és arra ösztönzi, hogy tovább görgessen
  • esztétikus, jó minőségű képek
  • világos, egyértelmű szöveg
  • egy látványos CTA, vagyis a call-to-action gomb, ami megadja a végső lökést

Amit viszont tilos elkövetni egy landing oldalnál:

  • menüsor, hiszen csak elvonja a figyelmet
  • túlbonyolított, többszörösen összetett mondatok
  • olyan linkek, amelyek „elterelik” a látogatót más oldalakra (hacsak nem kifejezetten az a cél, hogy egy konkrét oldalra lépjenek tovább)
  • egyszerre több különböző célt megfogalmazni, hiszen az a látogatót is megzavarja
  • elfeledkezni a reszponzivitásról és a keresőoptimalizálásról

A legfontosabb tehát, hogy készítsünk tervet, és legyen EGY konkrét célunk, amit szeretnénk elérni a landing oldalunkkal. Szögezzük le egyértelműen, hogy mire törekszünk, és ennek megfelelően próbáljuk meg lépésekre szedni a készítés folyamatát. Ehhez természetesen az is szükséges, hogy jól ismerjük a célcsoportunkat, hiszen az alapján fogalmazzuk meg az üzenetünket, akikhez szólni szeretnénk. Ezért érdemes az úgynevezett Buyer Persona megalkotása, ami sokat könnyít majd a munkán. (A Buyer Personáról itt írtunk bővebben.)

a_landing_page_egy_egyszeru_eszkoz.png

Ha elsőre nem hozta a remélt sikert az oldal, ne adja fel! Az igazán jó konverzióhoz – ami akár kétszámjegyű is lehet – sok tesztelés és elemzés szükséges.

Extra tipp: ha nem tud dönteni egy végleges verzió mellett, teszteljen többet is!

Na de mi a teendő akkor, ha van egy remek ötlete, szeretné népszerűsíteni az új reklámkampányát, vagy csak feliratkozókat gyűjtene a hírleveléhez, de nem tudja hol kezdje. Weboldalunk új szolgáltatásai között azonban már megtalálható a landing page készítés is, ráadásul rendkívül kedvező áron. A képre kattintva megtalálhatja a részleteket! 

landing-page.png

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://globaldev.blog.hu/api/trackback/id/tr5312485899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása