Global Development Blog

A sikeres inbound marketing titka: Buyer Persona

2017. május 29. 18:30 - MKitti

Elindította a vállalkozását, elkészült a weboldal is, és természetesen a tervei is megvannak arra vonatkozóan, hogy mivel és hogyan ragadja meg majdani vevői figyelmét. Elhatározta, hogy olyan hatékony marketinget alkalmaz, aminek hatására a fogyasztók képtelenek lesznek nemet mondani az ajánlataira, hiszen személyre szóló és értékes tartalmat nyújt a számukra. Igen ám, de mitől lesz az személyre szóló? Kik is tulajdonképpen a vásárlói? Itt lép be a képbe a Buyer Persona.

nomatterwherewe_are.png

A Buyer Persona nem más, mint a célcsoportunk pszichológia profilja, amelyben minden lényeges adatot összegyűjtöttünk a leendő, ideális vevőinkről. Kik ők tulajdonképpen? Hol élnek? Nők vagy férfiak? Na és hány évesek? Mi a foglalkozásuk? Hogy telik egy napjuk és mi az, ami értéket jelent a számukra? Mit várnak egy terméktől vagy szolgáltatástól? Mi okoz számukra gondot? Tudunk ebben segíteni? Rengeteg kérdés, amire a Buyer Personanak mindenképpen választ kell adnia, ha pontos képet akarunk kapni a célcsoportunkról. Hogy ez miért fontos? Voltaképpen azért, mert ahhoz, hogy tudjuk, mi az, amivel megfoghatjuk a fogyasztót, a lehető legjobban ki kell őt ismernünk. Hiába van egy szuperül kidolgozott és részletes marketing tervünk, ha nem tisztáztuk azt, hogy tulajdonképpen milyen is a célcsoportunk és mire vágynak legjobban.

Belátható, hogy nagyon nehéz releváns tartalmat készíteni a vevőinknek, úgy, ha a fentebb felsorolt kérdésekre nem keressük meg előbb a választ. Az már fél siker, ha teljesen tiszta előttük a vállalkozásunk identitása és célja, hogy mi az, amit el akarunk érni és ehhez elkészítünk egy tervet is, amit követni kívánunk, de ha nem vesszük figyelembe a vevőink személyiségét, nagy bukás lehet a projekt vége, hiszen mi talán teljesen más szempontokat tartunk fontosnak kiemelni a vállalkozásról vagy a termékről, mint amire ők kíváncsiak lennének. 

Az első lépés ennek értelmében mindenképpen az legyen, amikor egy úgynevezett inbound marketing kampányra készülünk – azaz releváns és hasznos tartalommal igyekszünk ellátni a fogyasztókat, hogy később ennek hatására vevő váljon belőlük -, hogy elkészítjük a Buyer Personát. Úgy közelítjük meg ezt a feltételezett személyt, mint a termékünk vagy szolgáltatásunk tipikus fogyasztóját. Igyekszünk számba venni a személyes tulajdonságait, az ízlését, a demográfiai és szociális jellemzőit, majd ezek összesítésével létrehozunk egy profilt, amelyet azután minden marketing kampányunk előtt alapul vehetünk, ha szükséges.

nomatterwherewe_are_2.png

Erre alapozva a kampányaink sokkal személyesebbé és ezáltal sokkal sikeresebbé válhatnak, hiszen manapság a fogyasztók számára az nyújt hozzáadott értéket, ha úgy érzik, hogy az elvárásaikat maximálisan figyelembe veszik és személyre szabott szolgáltatást vagy terméket nyújtanak a számukra.

De nem csak a Buyer Persona kialakítása lehet fontos! Szinte majdnem ennyire hasznos lehet összefoglalni a negatív perszóna tulajdonságait is, vagyis megtalálni és kiszűrni mindazokat a jellemzőket, amelyek biztosan nem illenek a célközönségünkre. Hiszen minél pontosabban célzunk és zárunk ki bizonyos opciókat, annál inkább megkönnyítjük a saját dolgunkat mind a befektetett energia, mind pedig a kiadások szempontjából.


Természetesen ahhoz, hogy ezt a két fő képzeletbeli személytípust megalkossuk, alapos előzetes kutatómunka szükséges. És hogy mennyi Buyer Personára van szükség? Ez csak attól függ, hogy az Ön cége hányféle szolgáltatást és terméket kínál, valamint, hogy mivel foglalkozik. Könnyen lehet, hogy többféle kombináció is kijön ezek alapján és Önnek mindre fel kell építeni egy ügyfélkaraktert. A jó hír viszont az: nagyon is megéri! 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://globaldev.blog.hu/api/trackback/id/tr9512541041

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása