Global Development Blog

A honlap, mint vállalkozása online otthona – az Öné rendben van?

2017. március 31. 08:16 - global.dev

Képzeljük el vállalkozásunk honlapját, mintha egy nagy családi ház lenne. Hiszen van címe, be tudunk lépni és azt is meg tudjuk állapítani, hogy éppen hol tartózkodunk, és hogyan jutunk vissza a bejárathoz – persze ha vendégbarát a ház szerkezete.

Ha tetszetős, esztétikus és kényelmes a ház, szívesen időzünk benne, ám ha nem érezzük benne jól magunkat, igyekszünk minél hamarabb távozni. Így van ez a honlapokkal is. Ezért érdemes úgy megszerkeszteni weboldalunkat, hogy az ott eltöltött időt élvezze és hasznosnak találja a látogató, és ami a legfontosabb: térjen is vissza – lehetőleg minél gyakrabban, és hozza magával a barátait is.

Az elmélet jól hangzik, de ezt a gyakorlatba is át kell ültetni. Adja magát a kérdés: hogyan legyünk jó „házigazdák”?

Tartsuk rendben oldalunkat!

Nincs kiábrándítóbb egy rendetlen, koszos szobánál. De, hogy (végre) a végére érjünk a házas hasonlatoknak, vizsgáljuk meg, hogy ez mit jelent a honlapok esetében. Kezdjük a szöveggel: a tipográfiai elemek használatánál legyünk mindig következetesek. Ne keverjük fölöslegesen a szezont a fazonnal, a Times New Romant az Ariallal, a sorkizártat a balra zárttal, a pirosat a kékkel. Természetesen lehet kiemeléseket használni, sőt ajánlott is, de a szerkesztésnél vegyük elő a szépérzékünket és hallgassunk is rá. Ha nincs, kérdezzük meg élesebb szemű ismerősünket, hogy mit javasol, vagy bízzuk a szakértő kezeire a designt.

seo.png

Legyen könnyen megtalálható!

Azon felül, hogy a webhelyének van címe, ahol bármikor elérhetik a látogatók, azokra is gondolni kell, akik tudják, hogy milyen szolgáltatást keresnek, de még nem döntötték el, hogy azt hol veszik igénybe. Ilyenkor válik fontossá, hogy az oldala megfelelően keresőoptimalizált-e. Ha nem, nem fogják megtalálni a potenciális ügyfelei – illetve ami még rosszabb, előbb a konkurencia weboldalát találják meg –, ha viszont a honlapja a keresésnél megjelenik az első találatok között, biztosan ránéznek a látogatók.

Vezessük körbe vendégeinket!

Használjunk egyértelmű, jól látható menüsort, ügyelve a mértékre és a logikus elrendezésre. Ha bizonytalanok vagyunk, csak vegyük szemügyre a kedvenc oldalaink felépítését és jegyezzük fel, mi az, amit felhasználóbarát megoldásnak tartunk, és mi az, ami idegesítő lehet. Sokat segítenek a tájékozódásban az úgynevezett breadcrumbs linkek – magyarul a kenyérmorzsák, csak így nem hangzik professzionálisan és még néhány mese is az eszünkbe jut róla. Ezek a hivatkozások nemcsak abban segítenek, hogy a látogatóink mindig tudják, hogy éppen hol tartózkodnak az oldalon, de a keresőoptimalizás szempontjából is érdemes alkalmazni őket. Szintén felhasználóbaráttá teszi az oldalt, ha bármelyik aloldalról vissza tudunk lépni egyetlen kattintással a főoldalra, vagy az oldal legaljáról a legtetejére.

web.png

Kínáljuk meg kiváló tartalommal a látogatókat – rendszeresen!

Hiszen a vendégeink se ücsörögni jönnek, hanem azért, hogy egyenek, igyanak egy jóízűt – hogy fogyasszanak. Itt természetesen a tartalomfogyasztásról van szó, ami akkor éri el a célját, ha a honlapon lévő információk (legyen az szöveg, kép, videó vagy ezek egyvelege) elégedetté teszik a látogatót, és máshová már nem kell ellátogatniuk ahhoz, hogy megtalálják, amit kerestek. Az igazi siker, ha ez rendszeresen megtörténik!

Néha kell a nagytakarítás!

Nyárra eltesszük a karácsonyfát, télre pedig a szekrény mélyére rejtjük a sortot. Ugyanígy viszonyuljunk honlapunkhoz is: ügyeljünk rá, hogy mindig naprakész, aktuális információk jelenjenek meg rajta, és ha valami már érvényét vesztette, kerüljön le az oldalról, mert a vevői hivatkozhatnak rá. Ha pedig úgy látjuk, hogy kezd elavulni, hát újítsuk fel! A trendek gyorsan változnak, de a stílus örök.

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://globaldev.blog.hu/api/trackback/id/tr2312383321
Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása