Global Development Blog

4 nyomós érv, hogy miért ne hagyja magára honlapját

2017. április 19. 17:12 - global.dev

4_nyomos_erv_hogy_miert_ne_hagyja_magara_honlapjat_1.png

Mert elavul. Mert feltörhetik. Mert a Google nem szereti. És ami a legfontosabb: a vevői még kevésbé.

Nem egyedülálló jelenség, hogy kisebb vállalkozások egyszer beruháznak egy honlapra, ráfordítják a pénzt, majd eltelik néhány hónap és azt vesszük észre, hogy nem történik vele semmi, a tartalmak nem frissülnek. Hogy miért? Mert nincs rá idő, nincs, aki szerkeszteni tudná, drága a profi karbantartás és még sorolhatnánk a kifogásokat.

Nézzük, miért éri meg mégis folyamatosan foglalkozni vállalkozásunk honlapjával.

1. Mert pillanatok alatt elavul.

Gyakorlatilag végtelen mennyiségű adat áll rendelkezésre az interneten és mindenki azt szeretné, hogy a vásárlók az ő honlapját találják meg, az ő tartalmait fogyasszák. Ehhez arra van szükség, hogy a honlapunk egyszerre nézzen ki jól, legyen felhasználóbarát és még informatív is. Ezt pedig nem elég egyszer megteremteni: a vásárlók megtartásához és megszerzéséhez folyamatos karbantartásra és aktuális információkra van szükség.

 2. Mert feltörhetik.

Miért akarná bárki feltörni egy kisvállalkozás honlapját? – kérdezhetnénk. A valóság az, hogy nem kell a hackerek céltáblájává válnunk ahhoz, hogy a honlapunk, és így az adataink is veszélyben legyenek. Léteznek automatizált szoftverek, amelyek kifejezetten olyan ismert CMS-t (tartalomkezelő rendszert) használó honlapokat keresnek, amelyeket nem frissítenek rendszeresen. Ezeken az oldalakon sokkal könnyebb biztonsági réseket találni és kárt okozni. A rendszeres frissítésekkel a számítógépes vírusok ellen is eredményesebb a küzdelem.

mert_elavul_mert_feltorhetik_mert_a_google_nem_szereti_es_ami_a_legfontosabb-_a_vevoi_meg_kevesbe.png

 3. Mert a Google nem szereti

A keresőoptimalizálás nem egyszerű terület, mivel a Google által a rangsorolásra használt algoritmus egyrészt nem nyilvános, másrészt folyamatosan változik. Ennek ellenére megfogalmazhatunk egy olyan irányvonalat, amellyel nem lőhetünk mellé, ha a honlapunk tartalmának szerkesztéséről van szó. 2016-os felmérések szerint még mindig az oldalra mutató linkek jelentik az egyik leghatékonyabb SEO tényezőt, de legalább ugyanennyire fontos a jó minőségű (vagyis nem másolt vagy automatikusan generált), folyamatosan frissülő szöveges tartalom is. Ez azt jelenti, hogyha a cél az előkelő hely megszerzése vagy megőrzése a keresési találatok között, legalább heti rendszerességgel érdemes friss bejegyzést feltölteni.

4. Mert a vevői még kevésbé szeretik

Meglévő és leendő vásárlói releváns, aktuális információ reményében keresnek rá az Ön vállalkozásának honlapjára. Ha ezt nem találják meg néhány másodpercen belül, egyszerűen továbbállnak – talán éppen a konkurens cég weboldalára.

Nézzünk meg néhány példát, hogy mire érdemes odafigyelnie, ha szeretné, hogy oldala naprakész maradjon:

  • Elérhetőség: nincs elkeserítőbb egy már nem élő e-mail címnél vagy telefonszámnál
  • Dátumok: a beharangozott események, kedvezmények határideje ne maradjon kint, ha már nem aktuális (különösen a főoldalon)
  • Termékek: kellemetlen, ha olyan termékeket keresnek rajtunk a vevők, amelyek már nem is léteznek
  • Bejegyzések, hírek, aktualitások frissítése

Ön mikor frissítette utoljára vállalkozása honlapját?

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://globaldev.blog.hu/api/trackback/id/tr6312435363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása