Mert elavul. Mert feltörhetik. Mert a Google nem szereti. És ami a legfontosabb: a vevői még kevésbé.
Nem egyedülálló jelenség, hogy kisebb vállalkozások egyszer beruháznak egy honlapra, ráfordítják a pénzt, majd eltelik néhány hónap és azt vesszük észre, hogy nem történik vele semmi, a tartalmak nem frissülnek. Hogy miért? Mert nincs rá idő, nincs, aki szerkeszteni tudná, drága a profi karbantartás és még sorolhatnánk a kifogásokat.
Nézzük, miért éri meg mégis folyamatosan foglalkozni vállalkozásunk honlapjával.
1. Mert pillanatok alatt elavul.
Gyakorlatilag végtelen mennyiségű adat áll rendelkezésre az interneten és mindenki azt szeretné, hogy a vásárlók az ő honlapját találják meg, az ő tartalmait fogyasszák. Ehhez arra van szükség, hogy a honlapunk egyszerre nézzen ki jól, legyen felhasználóbarát és még informatív is. Ezt pedig nem elég egyszer megteremteni: a vásárlók megtartásához és megszerzéséhez folyamatos karbantartásra és aktuális információkra van szükség.
2. Mert feltörhetik.
Miért akarná bárki feltörni egy kisvállalkozás honlapját? – kérdezhetnénk. A valóság az, hogy nem kell a hackerek céltáblájává válnunk ahhoz, hogy a honlapunk, és így az adataink is veszélyben legyenek. Léteznek automatizált szoftverek, amelyek kifejezetten olyan ismert CMS-t (tartalomkezelő rendszert) használó honlapokat keresnek, amelyeket nem frissítenek rendszeresen. Ezeken az oldalakon sokkal könnyebb biztonsági réseket találni és kárt okozni. A rendszeres frissítésekkel a számítógépes vírusok ellen is eredményesebb a küzdelem.
3. Mert a Google nem szereti
A keresőoptimalizálás nem egyszerű terület, mivel a Google által a rangsorolásra használt algoritmus egyrészt nem nyilvános, másrészt folyamatosan változik. Ennek ellenére megfogalmazhatunk egy olyan irányvonalat, amellyel nem lőhetünk mellé, ha a honlapunk tartalmának szerkesztéséről van szó. 2016-os felmérések szerint még mindig az oldalra mutató linkek jelentik az egyik leghatékonyabb SEO tényezőt, de legalább ugyanennyire fontos a jó minőségű (vagyis nem másolt vagy automatikusan generált), folyamatosan frissülő szöveges tartalom is. Ez azt jelenti, hogyha a cél az előkelő hely megszerzése vagy megőrzése a keresési találatok között, legalább heti rendszerességgel érdemes friss bejegyzést feltölteni.
4. Mert a vevői még kevésbé szeretik
Meglévő és leendő vásárlói releváns, aktuális információ reményében keresnek rá az Ön vállalkozásának honlapjára. Ha ezt nem találják meg néhány másodpercen belül, egyszerűen továbbállnak – talán éppen a konkurens cég weboldalára.
Nézzünk meg néhány példát, hogy mire érdemes odafigyelnie, ha szeretné, hogy oldala naprakész maradjon:
- Elérhetőség: nincs elkeserítőbb egy már nem élő e-mail címnél vagy telefonszámnál
- Dátumok: a beharangozott események, kedvezmények határideje ne maradjon kint, ha már nem aktuális (különösen a főoldalon)
- Termékek: kellemetlen, ha olyan termékeket keresnek rajtunk a vevők, amelyek már nem is léteznek
- Bejegyzések, hírek, aktualitások frissítése
Ön mikor frissítette utoljára vállalkozása honlapját?