Global Development Blog

Alapfogalmak weboldal készítéshez – enélkül el ne kezdje!

2017. április 12. 16:39 - global.dev

Honlapot szeretne, de egy szót sem ért abból, amit a fejlesztők kínálnak Önnek? Szeretné eldönteni, mire van szüksége valójában? Összegyűjtöttük azokat a fogalmakat, amelyek szóba kerülhetnek az új honlapja megtervezése közben.

Statikus és dinamikus weboldalak – mi a különbség?

A statikus weboldal jellemzője, hogy állandó tartalmak vannak az oldalra feltöltve, és azokat csak manuálisan lehet szerkeszteni. Ezt a megoldást elsősorban az egyszerű bemutatkozó honlapok esetében alkalmazzák, amikor nincs igény a gyakori frissítésre. Olcsó, ezenkívül gyorsan és egyszerűen kivitelezhető, viszont a hátrányai közé tartozik, hogy bonyolultabb a tartalmak változtatása. A keresőoptimalizálás szempontjából sem szerencsés választás, mivel a Google a dinamikus weboldalakat részesíti előnyben. Pontosan az utóbbi miatt a legtöbb fejlesztő a dinamikus weboldalakat ajánlja, még akkor is, ha „csak” egy bemutatkozó oldal elkészítése a cél.

A dinamikus weboldalak alapja az úgynevezett motor, melynek segítségével az is könnyen frissítheti a saját tartalmait, akinek nincs programozói tapasztalata, mivel a forráskóddal ebben az esetben nem kell dolgozni. Dinamikus oldalakkal operálnak többek között a hírportálok, a blogok és a webshopok, de az egyszerűbb honlapok kialakításánál is egyre gyakrabban döntenek mellette, mivel jobban követik a trendeket és a tartalmakat is sokkal könnyebben lehet frissíteni.

webfejlesztes_global.png

Mi az a reszponzív dizájn és miért fontos?

Egy weboldal reszponzív, más szóval platformfüggetlen kialakítása azt jelenti, hogy a honlap bármilyen méretű eszközön ugyanolyan felhasználói élményt képes nyújtani, a monitortól a zsebünkben lévő okostelefonig. Ez úgy valósul meg, hogy csak egyetlen honlapunk van, de az másképpen reagál a különböző képernyőméretekre. Ma már alapvető elvárás a felhasználók részéről, hogy bármilyen eszközről kényelmesen el tudják érni az oldalakat, így mi kizárólag reszponzív kialakítású honlapokat készítünk ügyfeleinknek. (Ilyen például ez a honlap is, érdemes kattintani!)

Template vagy egyedi fejlesztésű weboldal?

Az attól függ, hogy mire szeretné használni a weboldalát. A profi fejlesztőcégek az egyedi honlapokat tartják előnyösebbnek, mivel azokat száz százalékban az ügyfél igényeire tudják szabni. Ezt a lehetőséget akkor érdemes választani, ha az igények túlmutatnak az egyszerű funkciókon, illetve ha a jövőben tovább szeretné fejleszteni az oldalt. Bár ez a megoldás kétségkívül drágább és nagyobb energia befektetést igényel az ügyfél részéről is, érdemes belevágni, ha az oldallal komoly tervei vannak.

A sablonos megoldás sem feltétlenül jelenti azt, hogy tizenkettő egy tucat honlapja lesz, mivel egyrészt több ezer variáció közül választhat, másrészt a template-ek is alakíthatóak, a változtatásokhoz viszont érdemes hozzáértő informatikus segítségét kérni. Ez a megoldás azoknak kedvező, akik például egy egyszerűbb bemutatkozó oldalt szeretnének, és a weboldal kiegészítő marketingeszközként van jelen a vállalkozás életében. Olcsóbb és egyszerűbb megoldás, de ne ez legyen az elsődleges szempont a választásnál. Írja össze igényeit, terveit, és kérje szakember segítségét a döntéshez. Ha ötletet szeretne meríteni, tekintse meg referenciamunkáinkat.

seo_white_hat.png

Hallottam, hogy van ez a SEO? Mi ez pontosan? Szükségem van rá?

Igen, csak ajánlani tudjuk. A SEO, vagyis Search Engine Optimization, magyarul keresőoptimalizálást jelent. Mára cégek tucatjai foglalkoznak azzal, hogy weboldalakat optimalizáljanak a különböző keresőmotorokra – elsősorban a Google-re, hiszen azt használjuk a legtöbben –, így Ön sem kerülheti meg a kérdést, ha honlapot készít saját vállalkozásának. A keresőoptimalizálás összetett terület: informatikai ismeretek szükségesek hozzá, de a marketinges szemlélet is elengedhetetlen, mivel a kulcsszavak meghatározásánál és a honlap tartalmának kialakításánál a potenciális vevők fejével kell gondolkodni. A SEO a következőket veszi figyelembe: a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát és a kulcsszavakat. A SEO hatékony marketingeszköz, viszont folyamatos fejlesztést igényel, mivel a keresőmotorok által használt algoritmusok változnak, és ami most jól működik, az lehet, hogy jövőre már nem lesz ilyen hatásos.

Hogy egy hétköznapi hasonlattal éljünk: a SEO a weboldal számára olyan, mint a doppingszer a sportoló számára. Vannak köztük engedélyezett eszközök (egy kis szakzsargon: white hat technikák), és olyanok is, amelyekért büntet a Google (black hat technikák). Mint az élsportban: rövidtávon előnyre tesz szert az, aki tiltott szereket használ, de ha egyszer lebukik, elveszik az eredményét, és eltiltják a versenyzéstől. Így jár az a honlap tulajdonos is, aki black hat technikákkal szeretne minél előrébb jutni a keresési találatok között – hátrasorolja őket a Google, rosszabb esetben pedig ki is tiltja az adott weboldalt. Mi minden esetben a white hat technikákra voksolunk, és az erről alkotott véleményünk nem fog megváltozni.

Vállalkozásának honlapra van szüksége? Ebben a cikkünkben arról írtunk, hogy miért érdemes minél hamarabb belevágni, itt pedig arról, hogy hogyan bánjon a weboldalával, ha az már elkészült.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://globaldev.blog.hu/api/trackback/id/tr3112419865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása