Global Development Blog

Egy mikrovállalkozás víziója és missziója - 2. rész

2017. november 11. 17:54 - global.dev

Miért írunk víziót és missziót mikrovállalkozásként?

Mindenkinek olyan extra energiát és befektetést jelent a vállalkozásunk, mely messze túlnyúlik a megélhetési kérdéseken. Építünk valamit, és kulcsfontosságú, hogy együtt építjük azt! A nyár folyamán csapatunk tagjaival együtt éltük át a stabilizálódást és a növekedést. HISZÜNK benne, hogy jövőre, valamint az elkövetkezendő években egyaránt EGYÜTT érjük majd el azokat a KÖZÖS célokat, melyeket vízióként és misszióként megfogalmazunk.

Miért együtt alkotjuk meg ezeket?

Teljesen egyedi újítás, hogy egy szervezeten belül a munkatársak közösen fogalmaznak meg közös célokat, valamint víziójában, missziójában és stratégiájában is több terület terveit, gondolatait és vágyait nevezik meg.

A kezdetektől fogva egymásért csináljuk az egészet.  Azért fektetünk nagy hangsúlyt célkitűzéseink közös meghatározására, mert egyedül nehezebb lábnyomokat hagyni a világban. Elérni és létrehozni valamit, ami túlmutat rajtunk, adni másoknak, felépíteni valamit, és példát mutatni: ezeket mind közösen érhetjük el.

global-team-work.jpg

Munkatársainkra családtagokként tekintünk, így amellett, hogy víziónk és missziónk megalkotásába is bevontuk őket, vállalkozásunk minden életciklusában fontosnak tartjuk és számítunk a véleményükre, ötleteikre. A közös munka és az elköteleződés garantálja, hogy ügyfeleink számára kiemelkedő minőségű munkát készíthessen csapatunk.

Szólj hozzá!

Egy mikrovállalkozás víziója és missziója - 1. rész

2017. november 05. 10:09 - global.dev

Víziót és missziót általában a nagyvállalatok weboldalain olvashatunk, így adja magát a kérdés: mikrovállalkozásként miért éreztük fontosnak, hogy megfogalmazzuk a saját víziónkat és missziónkat? A válasz számunkra egyszerű és egyértelmű: komoly célokat tűztünk ki magunk elé, és ezeket csak úgy fogjuk tudni elérni, ha biztos alapokra helyezzük a vállalkozást. Ehhez hozzátartozik a vízió és a misszió megfogalmazása is, melyet hamarosan a blogunkon és weboldalunkon is olvashatnak. Addig is írtunk egy általános ismertetőt a vízió és a misszió legfontosabb jellemzőiről.

vision.jpeg

Mi a vízió és a misszió?

A vízió, más szóval jövőkép, a vállalat által felvázolt, elérni kívánt jövőbeni állapotot rögzíti. A misszió pedig az a küldetés, melyet a vállalat a jövőben megvalósítani kíván. A misszió tulajdonképpen a jövő felé vezető út elejét, míg a vízió az út végét jeleníti meg. A missziót belső szellemiség jellemzi, szervezeten belüli elveket fogalmaz meg, a vízió pedig külső személyiségű, a környezet nézőpontját tükrözi. A misszió a jelenre koncentrál, míg a vízió, mely inspirációk és motivációk forrása, a jövőre fókuszál. A vízió gyakran nemcsak a szervezet jövőképét, hanem annak az iparágnak, annak a társadalomnak a jövőképét is leírja, amelyben a szervezet változásokat szeretne eszközölni.

A misszió egy olyan állítás, amely azt fogalmazza meg, hogy a szervezet HOGYAN jut el oda, ahol lenni akar. Definiálja a célt és az elsődleges célkitűzéseket a fogyasztói szükségletekkel és a csapat értékeivel kapcsolatban. A „Mit csinálunk mi?” és a „Mi tesz minket különbözővé?” kérdésekre felel. A misszió a jelen és az elérni kívánt jövőkép közötti utat írja le. Elsődleges funkciója belsőleges: meghatározni a szervezet sikerének fő tényezőit.

mission.jpg

A misszió a vállalat nyilatkozata arról, hogy mi a létezésének indoka, kiket és hogyan kíván szolgálni és milyen társadalmi értékekben hisz. Tartalmazza a vállalat által betölteni kívánt szereppel, viselkedési normákkal kapcsolatos törekvéseket, a vállalat belső működését, valamint a külső környezettel való kapcsolattartást is. Alapelemei: cél, stratégia, magatartási norma, vállalati értékek. Jelentősége, hogy ha a szervezet tagjai ismerik és elfogadják ezt a küldetést, akkor a munkatársak a szervezetben és a társadalomban is megtalálják helyüket, szerepüket. Ez erősíti önbecsülésüket, ezáltal értékesnek, a vállalat és a társadalom hasznos tagjának érzik magukat. Ha a szervezeten belül végzett munkával valami hasznosat tudnak tenni a társadalom érdekében, akkor lelkesebben fognak dolgozni.

Szólj hozzá!

5 tipp, hogy weboldalával kiemelkedjen a tömegből

2017. július 03. 11:04 - global.dev

A nagyvállalatoknál ma már természetes, hogy valamennyi online platformon jelen vannak, illetve hogy a weboldalukon és a számukra releváns social felületeken keresztül is napi szinten kommunikálnak az ügyfeleikkel. A kis- és középvállalkozások számára is kiváló lehetőségeket rejt ez a terület, anélkül is, hogy duplázni kellene az éves marketing büdzsét. (Arról, hogy mennyit tehet cége hatékony online jelenlétéért ingyen, itt írtunk bővebben.)

A legtöbb vállalkozás elsődleges felülete a weboldal, ahol információkat oszt meg a tevékenységéről és a termékeiről, így fókuszáljunk most erre. Ha még nincs, itt meggyőzzük, hogy miért legyen, ha pedig már van, a következő 5 pontot Önnek írtuk, hogy még jobbá tehesse céges oldalát, és kiemelkedjen vele a versenytársak közül.

tippek_es_otletek_arra_hogy_hogyan.png

1. Újítsa meg weboldalát, legalább kétévente

A weboldalfejlesztés területén a trendek folyamatosan változnak. Ez nem csak az oldal külalakjára vonatkozik, hanem annak az elkészítési módjára is programozói szempontból. A néhány éve divatos megoldások mára teljesen idejétmúlttá váltak, és a trendeket a böngészők is követik, ami még egy okkal több a folyamatos frissülésre, fejlesztésre. (A flash alapú weboldal például nagy sláger volt nyolc-tíz éve, mára viszont már a Google sem támogatja és a webfejlesztő cégek is óva intenek tőle.) A dizájn mellett a tartalmi felülvizsgálat is célszerű bizonyos időközönként – arról, hogy milyen veszélynek teszi ki a weboldalát, ha nem frissíti rendszeresen, itt olvashat bővebben.

A másik ok, ami miatt nem érdemes halogatni a felújítást, az a ma már kötelezőnek tekinthető reszponzív dizájn, vagyis a platform függetlenség, ami azt jelenti, hogy a weboldal külseje igazodik a böngészésre használt eszköz méretéhez. Ma is sok vállalkozás weboldala működik úgy, hogy az kizárólag csak PC-n élvezhető (vagy még ott sem igazán), és ez lehet az egyik legfőbb oka annak, hogy a látogatók ahogy jöttek, úgy fordulnak is vissza.

2. Fogja meg látogatóit az egyedi dizájnnal!

Bár számtalan ingyenes és olcsó sablon áll rendelkezésre, mégis érdemes többet időzni a dizájn megtervezésével, mint egy sablon kiválasztása és átalakítása. Gondolja végig, hogy milyen látványvilág illik leginkább a vállalkozásához, és az alapján tervezze meg weboldalát. Nem kell bonyolult dologra gondolni, sőt, minél letisztultabb a dizájn, annál jobb! Egy esztétikus háttér, egy látványos színkombináció vagy egy szokatlan forma is fel tudja kelteni a látogató figyelmét. Ha még ennél is látványosabbat szeretne, videókat is beilleszthet, erre itt mutatunk egy példát.

tippek_es_otletek_arra_hogy_hogyan_1.png

3. Olyan szöveget osszon meg, ami Önt is meggyőzné!

Sok cégvezető esik abba a hibába, hogy a weboldal szövegezését nem tekinti kiemelkedő feladatnak és úgy dönt, hogy nem költenek rá, inkább megírja ő maga, vagy kiadja a feladatot egy alkalmazottnak. Egy gonddal kevesebb, igaz? Korántsem. A weboldalon megjelenő szöveg legalább annyira fontos, ha nem fontosabb, mint a vizuális tartalmak, hiszen azt olvasva jut el a látogató a böngészéstől a vásárlásig. Ha a szöveg nem elég figyelemfelkeltő és meggyőző, megveheti a világ legszebb képeit is, nem fogja visszatérő ügyféllé tenni a látogatóit.

4. Ne spóroljon a SEO-n!

A keresőoptimalizálás ma már csak egy kis szelete annak, amit az online megjelenésért érdemes tenni, de egyáltalán nem elhanyagolható. Az, hogy weboldalát megfelelően keresőoptimalizálja, nem csak azt szolgálja, hogy a weboldalát előre sorolja a Google (vagy más böngészők) a találatok között. Mivel a keresőmotorok arra törekednek, hogy a felhasználók számára a lehető legrelevánsabb tartalmat mutassák meg, arra érdemes törekedni, hogy a látogatói számára készítsen jó weboldalt, és nem arra, hogy a Google-nek megfeleljen az oldal. A jól keresőoptimalizált oldalaknak felhasználóbarát a felépítése, gazdag és hasznos tartalommal vannak feltöltve: pontosan ez az, aminek a reményében az oldalára kattintanak a látogatók, ne okozzon nekik csalódást.

5. Csak a színtiszta igazat írja le!

Lehet tökéletes weboldala, ha az első vásárlás után azért nem lesz második, mert a termék csalódást okozott az ügyfelének. Természetesen törekedni kell arra, hogy minél jobb színben tüntesse fel szolgáltatásait, de a hazugság csak árthat, mert előbb vagy utóbb (az interneten inkább előbb) úgyis kiderül. Online ma már pillanatok alatt eljuttatható bármilyen információ a világ egyik végéről a másikra; ez a pozitív és negatív tartalmakra egyaránt vonatkozik. Ennek a hátránya, hogy néhány elégedetlen vevő kritikája elegendő lehet ahhoz, hogy elijessze a potenciális vevőit a vásárlástól. Ezért kifejezetten fontos reagálni a negatív véleményekre, lehetőleg oly módon, hogy előnyünkre fordítsuk a szituációt, és a vásárlóinkat is meggyőzzük a cég hitelességéről. A negatív kritika időnként elkerülhetetlen a cég életében, de egyel kevesebb ok miatt kell aggódnia, ha a weboldalán minden esetben hiteles és aktuális információkat tesz közzé.

Ön mikor frissítette utoljára a weboldalát?

Szólj hozzá!

Így marketingelje vállalkozását ingyen

2017. május 30. 19:07 - global.dev

Mi azt valljuk, hogy minden forint többszörösen megtérül, amit online marketingre költünk – persze ha jól és jó helyre fektetjük a pénzt. Ha Ön mégis úgy látja, hogy a marketing büdzsé idén szűkösen alakul, adunk néhány tippet, hogy hogyan növelje a közönségét pénztárcabarát eszközökkel.

igy_marketingelje_vallalkozasat_ingyen.png

Facebook

A Facebook – mint ahogyan a belépésnél olvashatjuk – „Ingyenes, és az is marad.” Nemcsak a mezei felhasználóknak, hanem a vállalkozásoknak is. Az üzleti profil létrehozása csak néhány kattintás, azután pedig a beállítások pontosítása van hátra – eldöntheti, kiket szeretne célozni az oldallal, hogyan szeretne kommunikálni a közönségével, illetve hogy mit szeretne megosztani a vállalkozásáról. Ezt a felületet bátran ajánljuk, szolgáltatástól és termékkínálattól függetlenül, mert itt mindenki megtalálhatja a célközönségét. Megoszthatja a szolgáltatásait, szöveges bejegyzéseket, képeket, videókat, és még élőben is bejelentkezhet.

A hatékony közösségépítéshez érdemes hirdetni az oldalt, de más eszközöket is kínál a Facebook: ha személyes profilján aktív és sok ismerőse van, ossza meg vállalkozásának oldalát – csak ne vigye túlzásba, mert az idegesítővé váló posztok hamar eltűnnek az ismerősei üzenőfaláról. Ismerőseit meg is hívhatja, hogy kedveljék az oldalát. Ha mégis úgy gondolja, hogy ez nem elég: a jól megírt bejegyzések kis költségkerettel is több ezer emberhez juthatnak el.

A Facebook folyamatosan fejleszti a felületet, így egyre több lehetőség van a hatékony üzleti profil kialakítására. Választhat tevékenységéhez passzoló sablont, és azt is kiválaszthatja, hogy milyen funkciók jelenjenek meg az oldalon.

Extra tipp

Regisztráljon más közösségi oldalakra és kösse össze azokat Facebook profiljával.

Ingyenes weboldal

Ezt a megoldást azoknak a vállalkozásoknak ajánljuk, akiknél a weboldal nem szerepel kiemelt helyen a marketingstratégiában. Vannak egyszerűen szerkeszthető ingyenes sablonok, ami sok esetben praktikus lehet: gyorsan elkészül, nincs szükség több hetes egyeztetésre a webfejlesztő cégekkel, és nem kerül egy forintba sem. A teljesség igénye nélkül: ingyenes weboldal hozható létre az oldalunk.hu, a Webnode.hu vagy az eoldal.hu segítségével, de biztosítja ezt a lehetőséget a Wix.com és a Google is.

Abban az esetben viszont, ha a weboldalának kiemelt szerepet szán a vállalkozása életében, az ingyenes sablonokat nem ajánljuk, már csak a következők miatt sem: nem lesz saját domain neve, csak egy aldomainje, a tárhely is erősen korlátozott, és még a honlapjának a léte sem csak Öntől függ, hanem a szolgáltatótól is, ahol a sablont szerkeszti. A Google megszűnésétől valószínűleg nem kell tartanunk a közeljövőben, de egy kisebb cég bármikor dönthet úgy, hogy átalakítja a struktúráját, vagy ami még rosszabb, megszünteti a szolgáltatást, Ön pedig honlap nélkül marad, a befektetett órái pedig mind elvesznek. És ha már az idő szóba került: a legtöbb szolgáltató ingyenes és szupergyors megoldást ígér (5 perc alatt létrehozható weboldalt!), ennél azért valószínűleg sokkal több időre lesz szüksége, ha eredményt is szeretne elérni az oldallal. Ahhoz, hogy kitapasztalja a kezelőfelületet, hogy minden beállítás a vállalkozására legyen szabva, és hogy igényes tartalmak is felkészüljenek, soha nem lesz elég 5 perc.

Extra tipp

Ha még az egyszerű sablonokhoz sincs türelme, próbálja ki a Google Business, magyarul a Google Cégem szolgáltatást, az tényleg csak öt percet vesz igénybe. Ehhez csupán az alapadatokra és néhány jó fotóra van szüksége.

Céges blog

Több népszerű blogos oldal csábít arra bennünket, hogy ragadjunk klaviatúrát és osszuk meg történeteinket a világgal. Úgy érzi, hogy nem izgalmas a vállalkozása? Ezt kizártnak tartjuk. Gondolja végig: melyek azok a kérdések, amelyek legtöbbször felmerülnek a szakmájában? Milyen tévhiteket cáfolna meg szívesen? Mit kell tudni a termékeiről? Ha mindhárom kérdésre ott vannak a válaszok a fejében, meg is vannak az első bejegyzések. Tekintsen a blogra egy lehetőségként: a versenytársai előtt oszthatja meg közönségével a szakma leghasznosabb híreit, információit.

Extra tipp

Érdemes összekötni a blogot a közösségi profilokkal, valamint minden olyan hirdetési lehetőséget kihasználni, amit a blogfelület kínál (pl. banner beillesztése).

Szép és jó minőségű képek - ingyen!

Böngésszen és keressen ingyenes oldalakat! (Ez a lista ajánl jópárat, érdemes szétnézni.) Igen, tudjuk, hogy a fizetős képek sokkal szebbek – ezért kerülnek pénzbe, és nem csak egy regisztrációba. Az egyszerű Google keresésnél talált képeket viszont nem ajánljuk – hacsak nincs erre külön engedélye a szerzőtől.

Extra tipp

Ha nincs tapasztalata a grafika területén és a Photoshoppal sem szeretne órákat eltölteni, ajánljuk az olyan egyszerű képszerkesztő oldalakat, mint például a Canva, amit mi is előszeretettel használunk, ha egy látványos képet kell megszerkesztenünk. Bannerek készítéséhez hasonló kezelőfelületet ajánl a Bannersnack vagy a Bannereasy – utóbbinál még a vízjel sem fog problémát okozni.

Vállalkozásokat összegyűjtő oldalak

A regisztráció általában ingyenes, a kiemelt helyen való megjelenésért viszont fizetni kell. Érdemes több helyen regisztrálnia vállalkozását, mert a különböző gyűjtőoldalakat nem ugyanúgy keresőoptimalizálják, és az esély is nagyobb lesz, hogy rátalálnak a vállalkozására.

Extra tipp

Ha változtak a vállalkozás adatai, módosítsa őket. Ha itt találnak Önre leendő ügyfelei, akkor ugyanolyan fontosak a releváns, naprakész adatok, mint a honlap esetében.

 

Szólj hozzá!

A sikeres inbound marketing titka: Buyer Persona

2017. május 29. 18:30 - MKitti

Elindította a vállalkozását, elkészült a weboldal is, és természetesen a tervei is megvannak arra vonatkozóan, hogy mivel és hogyan ragadja meg majdani vevői figyelmét. Elhatározta, hogy olyan hatékony marketinget alkalmaz, aminek hatására a fogyasztók képtelenek lesznek nemet mondani az ajánlataira, hiszen személyre szóló és értékes tartalmat nyújt a számukra. Igen ám, de mitől lesz az személyre szóló? Kik is tulajdonképpen a vásárlói? Itt lép be a képbe a Buyer Persona.

nomatterwherewe_are.png

A Buyer Persona nem más, mint a célcsoportunk pszichológia profilja, amelyben minden lényeges adatot összegyűjtöttünk a leendő, ideális vevőinkről. Kik ők tulajdonképpen? Hol élnek? Nők vagy férfiak? Na és hány évesek? Mi a foglalkozásuk? Hogy telik egy napjuk és mi az, ami értéket jelent a számukra? Mit várnak egy terméktől vagy szolgáltatástól? Mi okoz számukra gondot? Tudunk ebben segíteni? Rengeteg kérdés, amire a Buyer Personanak mindenképpen választ kell adnia, ha pontos képet akarunk kapni a célcsoportunkról. Hogy ez miért fontos? Voltaképpen azért, mert ahhoz, hogy tudjuk, mi az, amivel megfoghatjuk a fogyasztót, a lehető legjobban ki kell őt ismernünk. Hiába van egy szuperül kidolgozott és részletes marketing tervünk, ha nem tisztáztuk azt, hogy tulajdonképpen milyen is a célcsoportunk és mire vágynak legjobban.

Belátható, hogy nagyon nehéz releváns tartalmat készíteni a vevőinknek, úgy, ha a fentebb felsorolt kérdésekre nem keressük meg előbb a választ. Az már fél siker, ha teljesen tiszta előttük a vállalkozásunk identitása és célja, hogy mi az, amit el akarunk érni és ehhez elkészítünk egy tervet is, amit követni kívánunk, de ha nem vesszük figyelembe a vevőink személyiségét, nagy bukás lehet a projekt vége, hiszen mi talán teljesen más szempontokat tartunk fontosnak kiemelni a vállalkozásról vagy a termékről, mint amire ők kíváncsiak lennének. 

Az első lépés ennek értelmében mindenképpen az legyen, amikor egy úgynevezett inbound marketing kampányra készülünk – azaz releváns és hasznos tartalommal igyekszünk ellátni a fogyasztókat, hogy később ennek hatására vevő váljon belőlük -, hogy elkészítjük a Buyer Personát. Úgy közelítjük meg ezt a feltételezett személyt, mint a termékünk vagy szolgáltatásunk tipikus fogyasztóját. Igyekszünk számba venni a személyes tulajdonságait, az ízlését, a demográfiai és szociális jellemzőit, majd ezek összesítésével létrehozunk egy profilt, amelyet azután minden marketing kampányunk előtt alapul vehetünk, ha szükséges.

nomatterwherewe_are_2.png

Erre alapozva a kampányaink sokkal személyesebbé és ezáltal sokkal sikeresebbé válhatnak, hiszen manapság a fogyasztók számára az nyújt hozzáadott értéket, ha úgy érzik, hogy az elvárásaikat maximálisan figyelembe veszik és személyre szabott szolgáltatást vagy terméket nyújtanak a számukra.

De nem csak a Buyer Persona kialakítása lehet fontos! Szinte majdnem ennyire hasznos lehet összefoglalni a negatív perszóna tulajdonságait is, vagyis megtalálni és kiszűrni mindazokat a jellemzőket, amelyek biztosan nem illenek a célközönségünkre. Hiszen minél pontosabban célzunk és zárunk ki bizonyos opciókat, annál inkább megkönnyítjük a saját dolgunkat mind a befektetett energia, mind pedig a kiadások szempontjából.


Természetesen ahhoz, hogy ezt a két fő képzeletbeli személytípust megalkossuk, alapos előzetes kutatómunka szükséges. És hogy mennyi Buyer Personára van szükség? Ez csak attól függ, hogy az Ön cége hányféle szolgáltatást és terméket kínál, valamint, hogy mivel foglalkozik. Könnyen lehet, hogy többféle kombináció is kijön ezek alapján és Önnek mindre fel kell építeni egy ügyfélkaraktert. A jó hír viszont az: nagyon is megéri! 

 

 

Szólj hozzá!

Ha így reklámozza a szolgáltatásait, nem lőhet bakot!

2017. május 10. 18:35 - global.dev

Népszerűsítené vállalkozását az interneten is, de még csak most kezd belelátni az online marketing világába? Őszinték leszünk: biztos, hogy már most le van maradva a versenytársaihoz képest, de ez nem jelenti azt, hogy a hátrány behozhatatlan lenne. Mutatunk egy egyszerű eszközt, amivel nem lőhet mellé, és még a pénztárcája sem fogja bánni.

Ez a landing page! Hallott már róla?

a_landing_page_egy_egyszeru_eszkoz_1.png

A magyarul érkező vagy fogadó oldalnak is hívott landing page egy egyoldalas, egyszerűbb weboldalt takar, aminek általában egyetlen célja van. Hogy pontosan mi az a cél, azt a készítője dönti el: attól függ, mit szeretne vele elérni. Mondunk néhány példát:

  • vásárlásra ösztönzés (konkrét termék vagy szolgáltatás esetén)
  • adatgyűjtés (ez persze sosincs ingyen, valamit adnia kell cserébe az e-mail címért, például egy termékkatalógust vagy egy kupont)
  • megosztásra ösztönzés
  • árajánlatkérés

Egy a fontos: ezeket ne kombinálja! Igen, tudjuk, mindet szeretné egyszerre, és egyébként is, minél több érdekes és hasznos tartalmat szeretne megosztani a látogatóival. De ebben az esetben nem érdemes, mert az csak rontani fogja a landing page eredményeit. Válasszon ki egyetlen célt, és az egész oldalt az alapján építse fel.

Könnyűnek hangzik, igaz? Pedig nem egyszerű műfajról van szó. Mivel egy landing oldal rövid, kevesebb esély van hibázni, mint egy bemutatkozó honlapon, viszont annyival kevesebb ideje van arra, hogy meggyőzze a látogatót arról, hogy az oldal aljára érve jó helyre kattintson.

A landing oldal tartalmához a receptet már sokan leírták – bár folyamatosan változik, és mindig vállalkozásfüggő, hogy mi hogyan hat a látogatókra –, vannak konkrétumok, amelyekkel nem lehet hibázni:

  • egy ütős főcím, ami kíváncsivá teszi a látogatót és arra ösztönzi, hogy tovább görgessen
  • esztétikus, jó minőségű képek
  • világos, egyértelmű szöveg
  • egy látványos CTA, vagyis a call-to-action gomb, ami megadja a végső lökést

Amit viszont tilos elkövetni egy landing oldalnál:

  • menüsor, hiszen csak elvonja a figyelmet
  • túlbonyolított, többszörösen összetett mondatok
  • olyan linkek, amelyek „elterelik” a látogatót más oldalakra (hacsak nem kifejezetten az a cél, hogy egy konkrét oldalra lépjenek tovább)
  • egyszerre több különböző célt megfogalmazni, hiszen az a látogatót is megzavarja
  • elfeledkezni a reszponzivitásról és a keresőoptimalizálásról

A legfontosabb tehát, hogy készítsünk tervet, és legyen EGY konkrét célunk, amit szeretnénk elérni a landing oldalunkkal. Szögezzük le egyértelműen, hogy mire törekszünk, és ennek megfelelően próbáljuk meg lépésekre szedni a készítés folyamatát. Ehhez természetesen az is szükséges, hogy jól ismerjük a célcsoportunkat, hiszen az alapján fogalmazzuk meg az üzenetünket, akikhez szólni szeretnénk. Ezért érdemes az úgynevezett Buyer Persona megalkotása, ami sokat könnyít majd a munkán. (A Buyer Personáról itt írtunk bővebben.)

a_landing_page_egy_egyszeru_eszkoz.png

Ha elsőre nem hozta a remélt sikert az oldal, ne adja fel! Az igazán jó konverzióhoz – ami akár kétszámjegyű is lehet – sok tesztelés és elemzés szükséges.

Extra tipp: ha nem tud dönteni egy végleges verzió mellett, teszteljen többet is!

Na de mi a teendő akkor, ha van egy remek ötlete, szeretné népszerűsíteni az új reklámkampányát, vagy csak feliratkozókat gyűjtene a hírleveléhez, de nem tudja hol kezdje. Weboldalunk új szolgáltatásai között azonban már megtalálható a landing page készítés is, ráadásul rendkívül kedvező áron. A képre kattintva megtalálhatja a részleteket! 

landing-page.png

Szólj hozzá!

4 nyomós érv, hogy miért ne hagyja magára honlapját

2017. április 19. 17:12 - global.dev

4_nyomos_erv_hogy_miert_ne_hagyja_magara_honlapjat_1.png

Mert elavul. Mert feltörhetik. Mert a Google nem szereti. És ami a legfontosabb: a vevői még kevésbé.

Nem egyedülálló jelenség, hogy kisebb vállalkozások egyszer beruháznak egy honlapra, ráfordítják a pénzt, majd eltelik néhány hónap és azt vesszük észre, hogy nem történik vele semmi, a tartalmak nem frissülnek. Hogy miért? Mert nincs rá idő, nincs, aki szerkeszteni tudná, drága a profi karbantartás és még sorolhatnánk a kifogásokat.

Nézzük, miért éri meg mégis folyamatosan foglalkozni vállalkozásunk honlapjával.

1. Mert pillanatok alatt elavul.

Gyakorlatilag végtelen mennyiségű adat áll rendelkezésre az interneten és mindenki azt szeretné, hogy a vásárlók az ő honlapját találják meg, az ő tartalmait fogyasszák. Ehhez arra van szükség, hogy a honlapunk egyszerre nézzen ki jól, legyen felhasználóbarát és még informatív is. Ezt pedig nem elég egyszer megteremteni: a vásárlók megtartásához és megszerzéséhez folyamatos karbantartásra és aktuális információkra van szükség.

 2. Mert feltörhetik.

Miért akarná bárki feltörni egy kisvállalkozás honlapját? – kérdezhetnénk. A valóság az, hogy nem kell a hackerek céltáblájává válnunk ahhoz, hogy a honlapunk, és így az adataink is veszélyben legyenek. Léteznek automatizált szoftverek, amelyek kifejezetten olyan ismert CMS-t (tartalomkezelő rendszert) használó honlapokat keresnek, amelyeket nem frissítenek rendszeresen. Ezeken az oldalakon sokkal könnyebb biztonsági réseket találni és kárt okozni. A rendszeres frissítésekkel a számítógépes vírusok ellen is eredményesebb a küzdelem.

mert_elavul_mert_feltorhetik_mert_a_google_nem_szereti_es_ami_a_legfontosabb-_a_vevoi_meg_kevesbe.png

 3. Mert a Google nem szereti

A keresőoptimalizálás nem egyszerű terület, mivel a Google által a rangsorolásra használt algoritmus egyrészt nem nyilvános, másrészt folyamatosan változik. Ennek ellenére megfogalmazhatunk egy olyan irányvonalat, amellyel nem lőhetünk mellé, ha a honlapunk tartalmának szerkesztéséről van szó. 2016-os felmérések szerint még mindig az oldalra mutató linkek jelentik az egyik leghatékonyabb SEO tényezőt, de legalább ugyanennyire fontos a jó minőségű (vagyis nem másolt vagy automatikusan generált), folyamatosan frissülő szöveges tartalom is. Ez azt jelenti, hogyha a cél az előkelő hely megszerzése vagy megőrzése a keresési találatok között, legalább heti rendszerességgel érdemes friss bejegyzést feltölteni.

4. Mert a vevői még kevésbé szeretik

Meglévő és leendő vásárlói releváns, aktuális információ reményében keresnek rá az Ön vállalkozásának honlapjára. Ha ezt nem találják meg néhány másodpercen belül, egyszerűen továbbállnak – talán éppen a konkurens cég weboldalára.

Nézzünk meg néhány példát, hogy mire érdemes odafigyelnie, ha szeretné, hogy oldala naprakész maradjon:

  • Elérhetőség: nincs elkeserítőbb egy már nem élő e-mail címnél vagy telefonszámnál
  • Dátumok: a beharangozott események, kedvezmények határideje ne maradjon kint, ha már nem aktuális (különösen a főoldalon)
  • Termékek: kellemetlen, ha olyan termékeket keresnek rajtunk a vevők, amelyek már nem is léteznek
  • Bejegyzések, hírek, aktualitások frissítése

Ön mikor frissítette utoljára vállalkozása honlapját?

Szólj hozzá!

Alapfogalmak weboldal készítéshez – enélkül el ne kezdje!

2017. április 12. 16:39 - global.dev

Honlapot szeretne, de egy szót sem ért abból, amit a fejlesztők kínálnak Önnek? Szeretné eldönteni, mire van szüksége valójában? Összegyűjtöttük azokat a fogalmakat, amelyek szóba kerülhetnek az új honlapja megtervezése közben.

Statikus és dinamikus weboldalak – mi a különbség?

A statikus weboldal jellemzője, hogy állandó tartalmak vannak az oldalra feltöltve, és azokat csak manuálisan lehet szerkeszteni. Ezt a megoldást elsősorban az egyszerű bemutatkozó honlapok esetében alkalmazzák, amikor nincs igény a gyakori frissítésre. Olcsó, ezenkívül gyorsan és egyszerűen kivitelezhető, viszont a hátrányai közé tartozik, hogy bonyolultabb a tartalmak változtatása. A keresőoptimalizálás szempontjából sem szerencsés választás, mivel a Google a dinamikus weboldalakat részesíti előnyben. Pontosan az utóbbi miatt a legtöbb fejlesztő a dinamikus weboldalakat ajánlja, még akkor is, ha „csak” egy bemutatkozó oldal elkészítése a cél.

A dinamikus weboldalak alapja az úgynevezett motor, melynek segítségével az is könnyen frissítheti a saját tartalmait, akinek nincs programozói tapasztalata, mivel a forráskóddal ebben az esetben nem kell dolgozni. Dinamikus oldalakkal operálnak többek között a hírportálok, a blogok és a webshopok, de az egyszerűbb honlapok kialakításánál is egyre gyakrabban döntenek mellette, mivel jobban követik a trendeket és a tartalmakat is sokkal könnyebben lehet frissíteni.

webfejlesztes_global.png

Mi az a reszponzív dizájn és miért fontos?

Egy weboldal reszponzív, más szóval platformfüggetlen kialakítása azt jelenti, hogy a honlap bármilyen méretű eszközön ugyanolyan felhasználói élményt képes nyújtani, a monitortól a zsebünkben lévő okostelefonig. Ez úgy valósul meg, hogy csak egyetlen honlapunk van, de az másképpen reagál a különböző képernyőméretekre. Ma már alapvető elvárás a felhasználók részéről, hogy bármilyen eszközről kényelmesen el tudják érni az oldalakat, így mi kizárólag reszponzív kialakítású honlapokat készítünk ügyfeleinknek. (Ilyen például ez a honlap is, érdemes kattintani!)

Template vagy egyedi fejlesztésű weboldal?

Az attól függ, hogy mire szeretné használni a weboldalát. A profi fejlesztőcégek az egyedi honlapokat tartják előnyösebbnek, mivel azokat száz százalékban az ügyfél igényeire tudják szabni. Ezt a lehetőséget akkor érdemes választani, ha az igények túlmutatnak az egyszerű funkciókon, illetve ha a jövőben tovább szeretné fejleszteni az oldalt. Bár ez a megoldás kétségkívül drágább és nagyobb energia befektetést igényel az ügyfél részéről is, érdemes belevágni, ha az oldallal komoly tervei vannak.

A sablonos megoldás sem feltétlenül jelenti azt, hogy tizenkettő egy tucat honlapja lesz, mivel egyrészt több ezer variáció közül választhat, másrészt a template-ek is alakíthatóak, a változtatásokhoz viszont érdemes hozzáértő informatikus segítségét kérni. Ez a megoldás azoknak kedvező, akik például egy egyszerűbb bemutatkozó oldalt szeretnének, és a weboldal kiegészítő marketingeszközként van jelen a vállalkozás életében. Olcsóbb és egyszerűbb megoldás, de ne ez legyen az elsődleges szempont a választásnál. Írja össze igényeit, terveit, és kérje szakember segítségét a döntéshez. Ha ötletet szeretne meríteni, tekintse meg referenciamunkáinkat.

seo_white_hat.png

Hallottam, hogy van ez a SEO? Mi ez pontosan? Szükségem van rá?

Igen, csak ajánlani tudjuk. A SEO, vagyis Search Engine Optimization, magyarul keresőoptimalizálást jelent. Mára cégek tucatjai foglalkoznak azzal, hogy weboldalakat optimalizáljanak a különböző keresőmotorokra – elsősorban a Google-re, hiszen azt használjuk a legtöbben –, így Ön sem kerülheti meg a kérdést, ha honlapot készít saját vállalkozásának. A keresőoptimalizálás összetett terület: informatikai ismeretek szükségesek hozzá, de a marketinges szemlélet is elengedhetetlen, mivel a kulcsszavak meghatározásánál és a honlap tartalmának kialakításánál a potenciális vevők fejével kell gondolkodni. A SEO a következőket veszi figyelembe: a keresőmotorok működését, az emberek keresési hajlamát és a kulcsszavakat. A SEO hatékony marketingeszköz, viszont folyamatos fejlesztést igényel, mivel a keresőmotorok által használt algoritmusok változnak, és ami most jól működik, az lehet, hogy jövőre már nem lesz ilyen hatásos.

Hogy egy hétköznapi hasonlattal éljünk: a SEO a weboldal számára olyan, mint a doppingszer a sportoló számára. Vannak köztük engedélyezett eszközök (egy kis szakzsargon: white hat technikák), és olyanok is, amelyekért büntet a Google (black hat technikák). Mint az élsportban: rövidtávon előnyre tesz szert az, aki tiltott szereket használ, de ha egyszer lebukik, elveszik az eredményét, és eltiltják a versenyzéstől. Így jár az a honlap tulajdonos is, aki black hat technikákkal szeretne minél előrébb jutni a keresési találatok között – hátrasorolja őket a Google, rosszabb esetben pedig ki is tiltja az adott weboldalt. Mi minden esetben a white hat technikákra voksolunk, és az erről alkotott véleményünk nem fog megváltozni.

Vállalkozásának honlapra van szüksége? Ebben a cikkünkben arról írtunk, hogy miért érdemes minél hamarabb belevágni, itt pedig arról, hogy hogyan bánjon a weboldalával, ha az már elkészült.

Szólj hozzá!

9 érv amellett, hogy miért van égető szüksége a vállalkozásának egy honlapra

2017. április 07. 17:05 - MKitti

blog_weboldal.png

Egy tavaly megjelent felmérés szerint jelenleg több, mint 500 ezer kis- és középvállalkozás működik hazánkban, akik a munkavállalók 70%-át foglalkoztatják. Ennél fogva bizonyára meglepő lehet, amikor kiderül, hogy e vállalkozások nagy része, nem hogy nem rendelkezik saját weboldallal, de nem folytat semmilyen marketing tevékenységet - írta a HVG, és a helyzet az elmúlt egy évben nem változott sokat.

De vajon mi lehet ennek az oka? Két fő érvet szoktak felhozni a vállalatvezetők, ha felmerül ez a kérdés. Az egyik, hogy úgy gondolják, nekik egyszerűen nincs szükségük weboldalra, hiszen az üzletük anélkül is jól megy. A másik leggyakoribb indok pedig általában az, hogy nehézkesnek, bonyolultnak és drágának tartják a weboldalak létrehozását és működtetését. Ezúton szeretnénk megnyugtatni mindenkit, hogy ez utóbbi egész egyszerűen nem igaz, legalábbis abban az esetben nem, ha valóban hozzáértő és megbízható céget/vállalkozót kér fel a munkára. A weboldal fejlesztés nem ördögtől való tudomány és nem is egy átláthatatlan és szövevényes katyvasz – bár tény, hogy elsőre egy laikus számára egyértelműen annak tűnhet. Éppen ezért fontos, hogy olyan céget válasszon a munkára, akikben megbízik, és a vállalkozása igényeihez igazítják a weboldalt, valamint annak az árát.

Térjünk vissza a lényeghez: mégis miért fontos egyáltalán, hogy rendelkezzen egy jó honlappal? Rengeteg érvünk van, ezek közül most kiválasztottuk a 9 legfontosabbat: 

 1. A vállalati weboldal tájékoztatja a vevőit

Ha egy vevő kíváncsi a vállalat termék- és/vagy szolgáltatáskínálatára, semmi mást nem kell tennie, csak meglátogatni a weboldalát és ott megtalál minden hasznos információt. Megoszthatja legújabb híreit és akcióit, hogy az érdeklődők könnyedén és kényelmesen tudjanak tájékozódni.

 2. Növeli a forgalmat

Azzal, hogy vállalkozása az internetre is "felköltözik", új közönség előtt mutathatja meg termékeit és szolgáltatásait. Ez persze nem jelent azonnali ügyféldömpinget, viszont ha a megfelelő eszközöket használja, a siker sem marad el. Az egyik ilyen eszköz a landing page, azaz érkező vagy fogadó oldal, mely könnyedén biztosíthatja a vállalatunk számára a forgalom növekedését. Az efféle oldalaknak tulajdonképpen egyetlen egyszerű feladata van: el kell vezetniük a látogatókat egy meghatározott cselekvéshez. Vagyis, hogy megvásárolják a terméket vagy szolgáltatást, iratkozzanak fel a hírlevelünkre vagy bármilyen más cselekvést végezzenek, amire nekünk épp szükségünk van.  Természetesen ez a tevékenység nem okoz azonnali eladás növekedést, sőt, inkább a hosszú távú céljainkat szolgálja, azokat viszont rendkívül eredményesen.

3. Népszerűsíti, és a fogyasztók tudatában tartja a vállalatot

Azt hiszem, abban mind egyetérthetünk, hogy nagyobb eséllyel emlékszünk vissza egy olyan cégre, amely valamilyen módon, többek között a weboldala hirdetéseivel fel-felbukkan a legkülönbözőbb helyeken és rendszeresen találkozunk vele, mint a sarki cipésszel, akinél a szájhagyomány számít a legeredményesebb (és egyetlen) marketing eszköznek. Félreértés ne essék, valóban léteznek olyan tevékenységek, ahol kisebb súlya van a reklámnak, és ebből adódóan a céges weboldal működtetésének is, hiszen egyszerűen nincs rá szükség, a vállalatok nagy többsége viszont nem tartozik ebbe a kategóriába.

4. Könnyedén és kényelmesen tarthatja a kapcsolatot a vevőivel

Természetesen az e-mail címünk feltüntetésével is megtalálhatnak minket az érdeklődők, de egyszerű és egyben nagyszerű módja a kommunikációnak az is, ha a weboldalon elhelyezett üzenetküldő felületen keresztül küldhetnek üzenetet számunkra. Ez az opció azoknak a leendő ügyfeleinknek is kiváló lehetőség lehet, akik nem rendelkeznek e-mail címmel, mégis írásban szeretnék felvenni velünk a kapcsolatot.

egy_jol_megtervezett_es_kivitelezett_honlap_megkoronazhatja_a_vallalati_tevekenyseget_es_nagyban_hozzajarulhat_a_ceg_sikerehez_is_egy_jol_megtervezett_es_kivitelezett_honlap_megkoronazhatja_a_vallalati_tevekenyseget.png

5. Kiemeli a vállalkozást a konkurencia tengeréből

Egy jól megtervezett és kivitelezett honlap megkoronázhatja a vállalati tevékenységet, és nagyban hozzájárulhat a cég sikeréhez is. Hogy miért? Nos azért, mert a vállalati weboldal magát a vállalatot tükrözi. Csak így, egyszerűen. Ha a weboldalunk naprakész, esztétikus és átlátható, jó eséllyel a vállalat termékei és szolgáltatásai is minőséginek tűnnek majd a látogató szemében. Egy jól működő és egyben tetszetős weboldal azon túl, hogy kellemes a szemnek, jó benyomást is kelt és kiemeli a konkurens szervezetek közül a miénket.

6. Folyamatosan elérhető, szemben az időszakos hirdetésekkel

Egy vállalati weboldal sosem tűnik el, ha csak nem direkt szeretnénk megszüntetni. Ám ha nincsenek vele ilyen terveink, szinte biztosra vehetjük, hogy mindig ugyanolyan formában várja majd a látogatókat – pláne, ha profi karbantartók vigyáznak rá, és ellenőrzik a működését. A TV reklámok, rádió- és plakátkampányok bár jóval intenzívebben hatnak, mégis csak meghatározott időre szólnak, így esetükben számolnunk kell a szezonális hatással, míg a weboldalnál erről nincs szó.

7. Hatékonysága jól mérhető

Egy weboldal esetén biztosítható a legpontosabb hatékonyságmérés a webanalitika és az adatelemzés segítségével. Ezek által összetett és részletes kimutatást tudunk készíteni a weboldal látogatottságáról, az oldalmegtekintések számáról és még a látogatások átlagos időtartamáról is. A precíz visszajelzés pedig létfontosságú a vállalatok számára.

8. Rendkívül költséghatékony

A többi marketingeszközhöz viszonyítva a weboldalak készítése kifejezetten olcsónak tekinthető, hiszen ha belegondolunk, hogy egy-egy reklámkampányra mekkora összeget kell költenünk, majd ezeket újra meg újra, időszakról időszakra megismételnünk, máris érthető, hogy miért jóval költséghatékonyabb egy weboldal létrehozása. Elkészíttetése tehát egyszeri kiadás, a karbantartási költségek pedig alacsonyak.

9. Nincsenek földrajzi korlátok

Egy weboldalt a világ bármely pontjáról meg lehet tekinteni, gyakorlatilag semmi sem állhat a terjedése útjába, míg a nyomtatott prospektusok, katalógusok és szórólapok erősen helyhez kötöttek és sokkal kisebb célközönséghez juttathatóak el.

Szólj hozzá!

A honlap, mint vállalkozása online otthona – az Öné rendben van?

2017. március 31. 08:16 - global.dev

Képzeljük el vállalkozásunk honlapját, mintha egy nagy családi ház lenne. Hiszen van címe, be tudunk lépni és azt is meg tudjuk állapítani, hogy éppen hol tartózkodunk, és hogyan jutunk vissza a bejárathoz – persze ha vendégbarát a ház szerkezete.

Ha tetszetős, esztétikus és kényelmes a ház, szívesen időzünk benne, ám ha nem érezzük benne jól magunkat, igyekszünk minél hamarabb távozni. Így van ez a honlapokkal is. Ezért érdemes úgy megszerkeszteni weboldalunkat, hogy az ott eltöltött időt élvezze és hasznosnak találja a látogató, és ami a legfontosabb: térjen is vissza – lehetőleg minél gyakrabban, és hozza magával a barátait is.

Az elmélet jól hangzik, de ezt a gyakorlatba is át kell ültetni. Adja magát a kérdés: hogyan legyünk jó „házigazdák”?

Tartsuk rendben oldalunkat!

Nincs kiábrándítóbb egy rendetlen, koszos szobánál. De, hogy (végre) a végére érjünk a házas hasonlatoknak, vizsgáljuk meg, hogy ez mit jelent a honlapok esetében. Kezdjük a szöveggel: a tipográfiai elemek használatánál legyünk mindig következetesek. Ne keverjük fölöslegesen a szezont a fazonnal, a Times New Romant az Ariallal, a sorkizártat a balra zárttal, a pirosat a kékkel. Természetesen lehet kiemeléseket használni, sőt ajánlott is, de a szerkesztésnél vegyük elő a szépérzékünket és hallgassunk is rá. Ha nincs, kérdezzük meg élesebb szemű ismerősünket, hogy mit javasol, vagy bízzuk a szakértő kezeire a designt.

seo.png

Legyen könnyen megtalálható!

Azon felül, hogy a webhelyének van címe, ahol bármikor elérhetik a látogatók, azokra is gondolni kell, akik tudják, hogy milyen szolgáltatást keresnek, de még nem döntötték el, hogy azt hol veszik igénybe. Ilyenkor válik fontossá, hogy az oldala megfelelően keresőoptimalizált-e. Ha nem, nem fogják megtalálni a potenciális ügyfelei – illetve ami még rosszabb, előbb a konkurencia weboldalát találják meg –, ha viszont a honlapja a keresésnél megjelenik az első találatok között, biztosan ránéznek a látogatók.

Vezessük körbe vendégeinket!

Használjunk egyértelmű, jól látható menüsort, ügyelve a mértékre és a logikus elrendezésre. Ha bizonytalanok vagyunk, csak vegyük szemügyre a kedvenc oldalaink felépítését és jegyezzük fel, mi az, amit felhasználóbarát megoldásnak tartunk, és mi az, ami idegesítő lehet. Sokat segítenek a tájékozódásban az úgynevezett breadcrumbs linkek – magyarul a kenyérmorzsák, csak így nem hangzik professzionálisan és még néhány mese is az eszünkbe jut róla. Ezek a hivatkozások nemcsak abban segítenek, hogy a látogatóink mindig tudják, hogy éppen hol tartózkodnak az oldalon, de a keresőoptimalizás szempontjából is érdemes alkalmazni őket. Szintén felhasználóbaráttá teszi az oldalt, ha bármelyik aloldalról vissza tudunk lépni egyetlen kattintással a főoldalra, vagy az oldal legaljáról a legtetejére.

web.png

Kínáljuk meg kiváló tartalommal a látogatókat – rendszeresen!

Hiszen a vendégeink se ücsörögni jönnek, hanem azért, hogy egyenek, igyanak egy jóízűt – hogy fogyasszanak. Itt természetesen a tartalomfogyasztásról van szó, ami akkor éri el a célját, ha a honlapon lévő információk (legyen az szöveg, kép, videó vagy ezek egyvelege) elégedetté teszik a látogatót, és máshová már nem kell ellátogatniuk ahhoz, hogy megtalálják, amit kerestek. Az igazi siker, ha ez rendszeresen megtörténik!

Néha kell a nagytakarítás!

Nyárra eltesszük a karácsonyfát, télre pedig a szekrény mélyére rejtjük a sortot. Ugyanígy viszonyuljunk honlapunkhoz is: ügyeljünk rá, hogy mindig naprakész, aktuális információk jelenjenek meg rajta, és ha valami már érvényét vesztette, kerüljön le az oldalról, mert a vevői hivatkozhatnak rá. Ha pedig úgy látjuk, hogy kezd elavulni, hát újítsuk fel! A trendek gyorsan változnak, de a stílus örök.