Global Development Blog

9 érv amellett, hogy miért van égető szüksége a vállalkozásának egy honlapra

2017. április 07. 17:05 - MKitti

blog_weboldal.png

Egy tavaly megjelent felmérés szerint jelenleg több, mint 500 ezer kis- és középvállalkozás működik hazánkban, akik a munkavállalók 70%-át foglalkoztatják. Ennél fogva bizonyára meglepő lehet, amikor kiderül, hogy e vállalkozások nagy része, nem hogy nem rendelkezik saját weboldallal, de nem folytat semmilyen marketing tevékenységet - írta a HVG, és a helyzet az elmúlt egy évben nem változott sokat.

De vajon mi lehet ennek az oka? Két fő érvet szoktak felhozni a vállalatvezetők, ha felmerül ez a kérdés. Az egyik, hogy úgy gondolják, nekik egyszerűen nincs szükségük weboldalra, hiszen az üzletük anélkül is jól megy. A másik leggyakoribb indok pedig általában az, hogy nehézkesnek, bonyolultnak és drágának tartják a weboldalak létrehozását és működtetését. Ezúton szeretnénk megnyugtatni mindenkit, hogy ez utóbbi egész egyszerűen nem igaz, legalábbis abban az esetben nem, ha valóban hozzáértő és megbízható céget/vállalkozót kér fel a munkára. A weboldal fejlesztés nem ördögtől való tudomány és nem is egy átláthatatlan és szövevényes katyvasz – bár tény, hogy elsőre egy laikus számára egyértelműen annak tűnhet. Éppen ezért fontos, hogy olyan céget válasszon a munkára, akikben megbízik, és a vállalkozása igényeihez igazítják a weboldalt, valamint annak az árát.

Térjünk vissza a lényeghez: mégis miért fontos egyáltalán, hogy rendelkezzen egy jó honlappal? Rengeteg érvünk van, ezek közül most kiválasztottuk a 9 legfontosabbat: 

 1. A vállalati weboldal tájékoztatja a vevőit

Ha egy vevő kíváncsi a vállalat termék- és/vagy szolgáltatáskínálatára, semmi mást nem kell tennie, csak meglátogatni a weboldalát és ott megtalál minden hasznos információt. Megoszthatja legújabb híreit és akcióit, hogy az érdeklődők könnyedén és kényelmesen tudjanak tájékozódni.

 2. Növeli a forgalmat

Azzal, hogy vállalkozása az internetre is "felköltözik", új közönség előtt mutathatja meg termékeit és szolgáltatásait. Ez persze nem jelent azonnali ügyféldömpinget, viszont ha a megfelelő eszközöket használja, a siker sem marad el. Az egyik ilyen eszköz a landing page, azaz érkező vagy fogadó oldal, mely könnyedén biztosíthatja a vállalatunk számára a forgalom növekedését. Az efféle oldalaknak tulajdonképpen egyetlen egyszerű feladata van: el kell vezetniük a látogatókat egy meghatározott cselekvéshez. Vagyis, hogy megvásárolják a terméket vagy szolgáltatást, iratkozzanak fel a hírlevelünkre vagy bármilyen más cselekvést végezzenek, amire nekünk épp szükségünk van.  Természetesen ez a tevékenység nem okoz azonnali eladás növekedést, sőt, inkább a hosszú távú céljainkat szolgálja, azokat viszont rendkívül eredményesen.

3. Népszerűsíti, és a fogyasztók tudatában tartja a vállalatot

Azt hiszem, abban mind egyetérthetünk, hogy nagyobb eséllyel emlékszünk vissza egy olyan cégre, amely valamilyen módon, többek között a weboldala hirdetéseivel fel-felbukkan a legkülönbözőbb helyeken és rendszeresen találkozunk vele, mint a sarki cipésszel, akinél a szájhagyomány számít a legeredményesebb (és egyetlen) marketing eszköznek. Félreértés ne essék, valóban léteznek olyan tevékenységek, ahol kisebb súlya van a reklámnak, és ebből adódóan a céges weboldal működtetésének is, hiszen egyszerűen nincs rá szükség, a vállalatok nagy többsége viszont nem tartozik ebbe a kategóriába.

4. Könnyedén és kényelmesen tarthatja a kapcsolatot a vevőivel

Természetesen az e-mail címünk feltüntetésével is megtalálhatnak minket az érdeklődők, de egyszerű és egyben nagyszerű módja a kommunikációnak az is, ha a weboldalon elhelyezett üzenetküldő felületen keresztül küldhetnek üzenetet számunkra. Ez az opció azoknak a leendő ügyfeleinknek is kiváló lehetőség lehet, akik nem rendelkeznek e-mail címmel, mégis írásban szeretnék felvenni velünk a kapcsolatot.

egy_jol_megtervezett_es_kivitelezett_honlap_megkoronazhatja_a_vallalati_tevekenyseget_es_nagyban_hozzajarulhat_a_ceg_sikerehez_is_egy_jol_megtervezett_es_kivitelezett_honlap_megkoronazhatja_a_vallalati_tevekenyseget.png

5. Kiemeli a vállalkozást a konkurencia tengeréből

Egy jól megtervezett és kivitelezett honlap megkoronázhatja a vállalati tevékenységet, és nagyban hozzájárulhat a cég sikeréhez is. Hogy miért? Nos azért, mert a vállalati weboldal magát a vállalatot tükrözi. Csak így, egyszerűen. Ha a weboldalunk naprakész, esztétikus és átlátható, jó eséllyel a vállalat termékei és szolgáltatásai is minőséginek tűnnek majd a látogató szemében. Egy jól működő és egyben tetszetős weboldal azon túl, hogy kellemes a szemnek, jó benyomást is kelt és kiemeli a konkurens szervezetek közül a miénket.

6. Folyamatosan elérhető, szemben az időszakos hirdetésekkel

Egy vállalati weboldal sosem tűnik el, ha csak nem direkt szeretnénk megszüntetni. Ám ha nincsenek vele ilyen terveink, szinte biztosra vehetjük, hogy mindig ugyanolyan formában várja majd a látogatókat – pláne, ha profi karbantartók vigyáznak rá, és ellenőrzik a működését. A TV reklámok, rádió- és plakátkampányok bár jóval intenzívebben hatnak, mégis csak meghatározott időre szólnak, így esetükben számolnunk kell a szezonális hatással, míg a weboldalnál erről nincs szó.

7. Hatékonysága jól mérhető

Egy weboldal esetén biztosítható a legpontosabb hatékonyságmérés a webanalitika és az adatelemzés segítségével. Ezek által összetett és részletes kimutatást tudunk készíteni a weboldal látogatottságáról, az oldalmegtekintések számáról és még a látogatások átlagos időtartamáról is. A precíz visszajelzés pedig létfontosságú a vállalatok számára.

8. Rendkívül költséghatékony

A többi marketingeszközhöz viszonyítva a weboldalak készítése kifejezetten olcsónak tekinthető, hiszen ha belegondolunk, hogy egy-egy reklámkampányra mekkora összeget kell költenünk, majd ezeket újra meg újra, időszakról időszakra megismételnünk, máris érthető, hogy miért jóval költséghatékonyabb egy weboldal létrehozása. Elkészíttetése tehát egyszeri kiadás, a karbantartási költségek pedig alacsonyak.

9. Nincsenek földrajzi korlátok

Egy weboldalt a világ bármely pontjáról meg lehet tekinteni, gyakorlatilag semmi sem állhat a terjedése útjába, míg a nyomtatott prospektusok, katalógusok és szórólapok erősen helyhez kötöttek és sokkal kisebb célközönséghez juttathatóak el.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://globaldev.blog.hu/api/trackback/id/tr2112406331

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása